en pojke dog.

en pojke i 6:an i min skola dog igår.  Han hade leukemi. 

Är jag ledsen?
jag är ledsen, ledsen över att något ska behöva hända en så himla ung människa som knappt hunnit börja leva sitt liv. Jag är ledsen över att han inte fick leva längre.´Jag är ledsen för att hans nära och kära behövde förlora honom.
Jag är ledsen att man inte märker.  Jag visste inte vem pojken var.  Namnet sa mig inte så mycket, jag visste inte ens vem det var när jag tittade i skolkatalogen.  Denna termin har han ju iochförsig vart borta nästan hela tiden, men innan det då?
fortfarande ingenting.  
Jag är ledsen för att man inte inser hur många människor som bara dör, och deras anhöriga förlorar dem.
Jag är ledsen över att folk inte ens ägnar en tanke åt dom innan dom dör.   Jag är ledsen över att man helt plötsligt ska bli så himla uppmärkasammad när man dör, fast vissa inte bryr sig ett dugg medans man lever. 
 
Vila i frid.


Och vi andra,  vi ägnar en tanke åt andra.  Andra som fortfarande lever.  En tanke, innan dom försvinner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback