10 orsaker att hata dig, The Dark Knight & Beyond Borders.

Hej hå, hej hå. Eh.

I fredags morse ringde Emma två timmar innan jag skulle upp och frågade vilken buss jag skulle med, haha. Kunde självklart inte somna om så jag hämtade lite frukost och kollade på 10 orsaker att hata dig  som jag hade spelat in från dagen innan. Hade ju sett den för ett x antal år sedan, så det var lite roligt. Vad jag skrattade. Jag kan inte hjälpa det, men jag tycker att det är väldigt underhållande med såna här bedrövligt förutsägbara kärleksfilmer. Och vad jag tyckte om Heath Ledgers hår! Han har haft huir många frisyrer som helst egentiligen, och han passar i mycket, då även denna. Btw, jag skulle vilja se den orginala versionen av denna ursprungliga Shakespear-pjäs. :O



Oj, oj, oj oj! Amanda och jag gled ju stan i fredags (bwahahahah, vad fult) och såg då äntligen The Dark Knight.  Oj. Den var bra. Och Amanda fick ju i alla fall dregla över sin Christian Bale på lagom stor filmduk sådär ^^ Fett coola filmer egentligen. Och Heath hade ju en lite lagom underlig roll där, som han passade bra för. Men ja. Vad ska jag säga? Jag gillar såna här slags filmer så. Mycket spännande var den. Hände saker hela jävla tiden. Sket på mig ibland, kände för att gråta ibland, skrattade ibland. En bra film. Den var cool. Jokern var så där lagom creepy, onödigt clever osv. Hela filmens uppbyggnad och historia var fett coolt typ. Men ja. Innan har jag ju bara sett lite grann av den tecknade Batman ^^

Kommer det en fortsättning? :o *googlar* Ja det finns i alla fall hopp för det!



Och igår fastnade jag på tv4. Jag som är så intresserad av det här med bistånd, hjälp till fattiga och så vidare blir ju lätt betagen av filmer som Beyond Borders.  Kanske inte en jättespeciell film på sättet jag tänker i andra filmer, jag fokuserade liksom mest på filmen som en berättelse och ett exempel på hur det kan vara. Det funkade. Den var inte dålig, men kanske inte så där übergreat heller. Höhöhöhö.

 

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag har sett både tecknade Batman och alla Batman filmer från 90-talet plus några från 60-talet. Mohahaha XD

Postat av: gul bil

jävla batman nörd! 8) vilken eller vilka är bäst då? :o

2008-08-25 @ 20:27:27
URL: http://hemsk.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag är ingen nörd ;D tittade bara på alla när de gick på tv :D haha. jadu säg det.. men Jim Carrey är as bra som gåtan i Batman forever ^^;D

2008-08-28 @ 16:13:43
URL: http://inloveanddeath.blogg.se/
Postat av: gul bil

haha okej ^^



okok, :P Jag vill se alla. Det går två stycken om någon dagar typ, men de kommer inte i ordningen som de är gjorda? Fett skumt.

2008-08-28 @ 21:00:18
URL: http://hemsk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback