Eragon & Kingdom of Heaven.

Nu är det så här att Emma och jag såg på film innan vi for till Gotland. Eragon  gick på tv då, dock missade vi en del i början eftersom att det fanns en sjuhelvetes massa kanaler att bläddra bland, haha. Emma hade sett den så hon visste ju i alla fall... och jag tror tamejfan att jag började läsa den boken i femman. Gav upp väldigt snabbt då alla fantasybilder snurrade i skallen på mig. Anyways så var den väl.. sådär? Ok liksom. Jag tror att jag hakade upp mig väldigt på detta rykte jag hört om att den ska vara för "Sagan om Ringen". Men seriously. Ja, det satt liksom en sån radar i ögonen på mig. Men jag tycker att den skulle kunna vara mycket bättre. Jag undrar om dialogerna i boken var lika överdrivna, töntiga och värda att säga LoL åt som dem i filmen. Inte najs. Men jag vet inte när det slog om i huvudet på mig faktiskt, jag tycker om fantasy nu och det är en rätt häftig historia med drakflygargrejen. Minns att förut förstod jag inte tjusningen med fantasy, om man säger så. Tror ändå att denna gör sig bättre på bok. Not very fond of filmatiseringen. Vänta, var det denna bok som skrevs av en 15 åring?! Ja det var det fan. Eller, han började då. Ok, gissa vem som har lust att ge boken en andra chans..!

 

Sedan gick ju Kingdom of Heaven  på trean. Den tycker jag om. Jag är ju trots allt ett stort fan av krigsfilmer överhuvudtaget. Jag såg den förra sommaren med grannen, så det gjorde inte så förbannade mycket att jag kände mig fett lost under filmen denna gång. Men bra är den, tycker jag! Vi borde fått läsa mer om korstågen och sånadär coola saker på historian typ. Det är ju det som är fett awesome, DUDE! *älska Orlando Bloooooooooom*

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback