Fången från Azkaban, She's the Man, Persuasion & Åter till Cold Mountain.

Lately I have seen some movies. Ska försöka att minnas vilka nu...

Harry Potter och fången från Azkaban. Den var inte så pjåkig. Ganska stort kliv från de två första, men jag gillade den. Förresten tycker jag att Harry Potter-filmerna är lite läskiga.



Hos Linda tittades det senare på She's the Man. Har väl sett den mer än femton gånger, men jag tycker att den är charmig. Amanda Bynes mimik alltså. Jag skrattar så att jag knappt kan andas ibland. (Bra låtar i också)



Någon dag gick också Övertalning  på svt. Både Linda och jag har sett denna Jane Austen-film förr, men den är verkligen bra. Gillar sättet den är filmad på och dagboksgrejen och frustrationen och musiken. Shit, den är bra.



Och idag, ikväll så kollade jag på Åter till Cold Mountain. Försöker att reda ut för mig själv på vilket sätt den blir bättre varje gång jag ser den. Den blir vackrare. Den blir sorgligare. Den blir mer personlig. Den blir mer... vackert filmad. Musiken.. herregud. Jag älskar den nästan. Nästan? Shit, den är så bra. Och Jude Lawe... shit pommes. Förresten, man känner igen STÖRT mycket skådespelare.


Kommentarer
Postat av: WdubbelveW

LOVE back to cold mountain! agree with ya totally

Postat av: Malin

svar: Sebastian är as bra :D

Juste, du hade inte sett Harry Potter filmen innan va? Jag tycker att den filmen är den bästa hitills ^^

2008-12-27 @ 17:02:12
URL: http://inloveanddeath.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback