Music and Lyrics, Harry Potter och hemligheternas kammare, Spanglish & Troja.

Nu måste jag skriva om filmer osv för att jag är psykiskt instabil och drömmer mardrömmar på natten om jag kommer på att jag inte skrev det i min superintressanta mysblogg.

För typ massor med dagar sedan, kanske veckor, så såg jag Music and Lyrics  (eller, inte hela början, men whatever). Lite kul, med tanke på att jag dagarna innan hörde en låt där Hugh Grant sjöng, från just den filmen *chockad* Ville först inte alls se den, för att jag typ, pissar på alla roller som denna britt har spelat (bortsett från Om en pojke  där jag älskar honom som en svärande Will). Men ja, det var en positiv överraskning, han var väldigt... mysig! Hela filmen var en mysfilm. Och så älskar jag Drew Barrymore.

Igårkväll zappade (älskar det fula ordet) mellan Harry Potter och hemligeternas kammare  och Spanglish . Vet inte hur många gånger jag har sett första och andra Harry Potterfilmerna. Vill fan ta och se de andra någon gång. Kan vara bra nu, när jag har den senaste färskt i minnet ^^ (vill klämma in att de har fått med två SKITäckliga djur med, bra gjort om man vill ge mig mardrömmar). Jag undrar också om Spanglish  var den första hela filmen jag sett med Adam Sandler.. Kan i alla fall inte komma på någon annan just nu. Jaja, den filmer var också en positiv överraskning. Både rolig och inte rolig alls (I tend to find deep, sad things in everything)

Och idag ville jag jättejättegärna titta på Pocahontas, men min pappa protesterar mot teckat och engelska filmer utan text. Så det blev Troja  istället (och han missade säkert inte mer än en kvart till sömnen). Tycker verkligen att den är bra. Som en viss snubbe sa till mig, första gången jag såg den; att en av de bästa sakerna med den är att man kan avgöra vem man ska heja på. Sedan så älskar jag ju bara filmer om krig. Av någon anledning. Men Orlando Blooms roll är så FUCKING AAAAAAAAAAH, jag blir så arg. Som samma person  jag snackade om sa; he is sooo gay. Samma som Peter O'Toole, hahahahah. (Amanda, i Lawrence av Arabien; "Attack!" Och my god, kvinnorna som är med. Måste de vara så vackra då? Speciellt Hectors fru, och kusinen. *slår sönder fjärren*



Kommentarer
Postat av: Malin

Harry Potter ;D

Postat av: maggot

spanglish är rätt najs:D

2008-12-17 @ 20:24:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback