Show me how to live.

Hej hopp hallå i stugan.

Nu har jag precis stängt ner mitt arbete om första världskriget. Skrev 2 sidor, så det får fanimej räcka för idag.

Igår blev det kanske inte lika mycket plugg som det var tänkt att det skulle bli då, kanske var det därför jag speedade på idag. Jag kollade på High Fidelity  med John Cusack eller hur det nu stavas. Den gick på femman igår. Måste faktiskt säga att det var bra. ^^ Hahah, allt Jack Black sa var typ askul. Baserad på en bok av nick Hornby. Juste, jag visste inte att det var i den filmen som Jack Black sjöng Let's Get It On! :'o  Visste du?

 

När jag gick upp imorse (tjugo över 8..) så hade papi spelat in Tears of the Sun  med Bruce Willis. Gick på trean igår vid tio nångång tror jag. Den var typ bajsbra. Jag verkligen älskar såna filmer! Gosh. Och fasen vad jag lipade. Mest mot slutet då, men whatever. Jag är så sjukt känslig? Uah, när jag väl har börjat litelitelitegrann så kan jag börja gråta för allt annat också. Rätt konstigt egentligen. Aja. Den var mucho bra i alla fall. Tänkte mycket på Blood Diamond.  Den står i och för sig på min topp-3 lista över filmer, men ja. Den här kommer till favoriterna i alla fall.

Säger ju det. Gör en film som jag gråter till, och den hamnar bland favoriterna.



Hur som helst (eller som haver, för att låta som papi) så gjorde jag de fem sista frågorna på läsförståelsen. Blev överlycklig när jag upptäckte att det var klart, haha. Sedan gjorde jag NO-läxan, 3 sidor om alkoholer blablabla plus 7 frågor. För övrigt har jag bara glidit runt här hemma och varit tjock och plockat tvätt. Rolig söndag? Ja, med tanke på att det är One Three Hill om si sådär en och en halv timme! Dessutom ska jag kolla på Miami Ink och sedan Singing Bee tror jag i alla fall, askul att kolla på ><' Sedan var det ju What A Girl Wants  på trean vid nio. Har sett början på den hos Elin för ett antal år sedan, men jag skulle kunna se den bara för att Colin Firth är med, hiihihihiihi *dör*

 - Puss i ljumsken! *aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahahahhahahahahahahhaahaahahhahahahahahaha*


Colin Firth är verkligen bäst i  Stolthet och Fördom från 1995 (alltså inte
den med Kiera Knightley som jag minns som bra ändå, då jag däckade
mitt i ^^). Nog för att den är 5 timmar och 27 minuter lång typ, men
seriöst vad bra den versionen är! Båda filmerna skulle göra sig bra här
hemma hos mig...


Kommentarer
Postat av: John Wayne

liparN ^^

2008-01-28 @ 18:23:12
Postat av: gul bil

men fuck off ^^

vem fan är John Wayne btw? O___o

Postat av: themaggot

VET INTE BILEN VEM JOHN WAYNE ÄR??? SKÅDIS? ;P

2008-01-30 @ 22:08:05
URL: http://themaggot.blogg.se
Postat av: gul bil

Eh, nej Amanda. Jag talade med "John Wayne" om detta och det vi kom fram till var att han blandade ihop Bruce Wayne med någon John från Justice League som jag inte kan stava till.

2008-01-31 @ 18:04:56
URL: http://hemsk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback