The Perfect Score, Mom at 16 & Stolthet och fördom.

I lördags såg jag The Perfect Score.  Inget speciellt, det var mest för att jag inte fann något annat att se och för att Bryan Greenberg var med, hihi. Men den funkade. High school kids ska fixa svar till stora avgörande provet. Och så. Snubben som rökte på var askön, hahahh!



Igår var det ju såndär verklighetsbaserad film på femman. Mamma vid 16  var det då, som jag hade sett innan. I alla fall sluthalvan eller nått. Den är rätt bra.



Idag var Emma här. Till Stolthet och Fördom  svullade vi olagligt mycket skit som vi inhandlat. Jag hade ju sett den innan. Dock var jag kanske lite frånvarande, men efter det har jag ju sett den gamla versionen från 1995 med Colin Firth. Den är också bra den. Fem och en halv timme lång =) Kanske skönt att det finns en kortare version, haha. Den här var fin. Åh, när de filmade över ängen typ. Åhå. Annars så tycker jag att Kiera Knightley är bra i såna här filmer. Älskar också musiken. 1700-1800-tal är coolt.

 
 
Omslaget på nya, omslaget på gamla.
En scen som jag tyckte om, tog mig en stund att hitta en bild från den scenen som jag ville ha... Ur den vinkeln, hihi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback