Mr and Mrs Smith, Azumi och bloody melodifestivalen.

Mja god morgon tänkte jag säga men det är ju eftermiddag nu typ. Eller? Whatever.

Här sitter jag med en handduksturban iklädd min knallrosa badrock och är helt slut. Jag körde lite styrketräning *grymt* och tog sedan ett alldeles för varmt bad.

Igår lämnade jag in mig rätt tidigt. Gav upp efter filmen, som btw är mycket bättre än vad jag trodde att den skulle vara. Rolig och spännande, utan att vara för spännande. Alltså inte spännande som en "normal" action. Hej.



Jag är chockad över hur lite filmer det är på tv idag som jag vill ge en chans. Fanns typ, ingen. Jo, The Matrix men den måste jag förr eller senare se med Amanda så jag pallar inte. Men jag såg däremot att Azumi går 22,00 på tv6. Den fick en såndär överkryssad getingjävel, alltså ska den vara kass, men jagctycker faktiskt att det är den bästa japanska filmen jag har sett. Jag är nämligen inte mycket för samurajer och blablabla, men den kollade jag klart på och bara det säger ganska mycket. Kill Bill var i och för sig mycket samurajinspirerad ibland, men det var för mycket .. Quentin Taratino om ni förstår. Annars så.

Jag ska nog kolla lite på Azumi i alla fall. Den är rätt fjollig då men ändå. ^^ För er som undrar handlar det om 10 föräldralösa ungdomar typ, som blir upptränade till värstingsamurajer typ. Det är hemskt när de 10 blir 5.. Hej.

Holy crap, såg att det finns en tvåa. Klart att det finns nu när jag tänker efter..



I alla fall så känner jag mig otroligt tvingad till att kolla på melodifestivalen ikväll. Jag ska se det, så är det bara. Har man sett det varenada år man kan minnas så ska man inte bryta traditionen. Rongedal är i alla fall bäst, även om jag tror att Charlotte Perellis låt är überschlager. *tönt*


höhö

- Morsning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback