Crossing the line.

I eftermiddags så såg jag en dokumentär som jag hade spelat in på tvåan för typ två veckor sedan eller något. Crossing the line  hette den och den handlade om en amerikan under kalla kriget. Usa stödjer Sydkorea och Kina stödjer Nordkorea. Amerikanen byter sida och på två år är det fyra amerikanska desertörer och de kan inte lämna Nordkorea, för då får de straff.

I alla fall berättar då den ena mannen som det handlar om, Joe Drescol? nej vad fan hette han?! *googlar* Dresnok hette han. Ja då får man se hur han har det nu och allt som hänt innan. Han har typ vart när borta i 40 år osv. Sedan tyckte jag att det var lite intressant med en annan av amerikanerna.. En gubbe som gifte sig med en kidnappad japanska (?). Massor hände som jag inte orkar skriva, till slut åker han i alla fall tillbaks till USA och är antikommunist igen (?!) Hallå. Enligt Dresnok så ljuger han som världens jag vet inte vad. Han skrev en bok om det också. Dresnok hade misshandlat honom hur mycket som helst och blev  jättedåligt behandlad av staten där. Allt detta kanske för att förmildra straffet för deserteringen (?).

Ytterst intressant. Bryr ni er? Don't know and don't care.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback