Goodnight Mister Tom.

YEEEEEEEEEEEEEEEES, jag är freakin' klar med bokanalys nummer 3! Det är helt otroligt vad underbart skönt det är. Sedan hur bra den blev vet jag inte. ^^ Inte usel tycker jag inte, så den skall lämnas in imorgon. Nu är det bara att gå till bibblan imorgon och finna en ny bok att läsa och skriva en sista bokanalys. Yes!

Ok, Goodnight Mister Tom av Michelle Magorian (på engelska) var det jag läste. Jag tyckte om den väldigt mycket. Handlar om en liten pojke med mycket hemsk uppväxt (psyk-morsa). Eftersom att det är nära utbrottet av andra världskriget evakueras han som massvis med människor ut till Englands byar ute på landet. Han hamnar hos en sur, ensam gubbe, men de utvecklar en mycket fin relation och så vidare och så vidare. Boken bygger på utvecklig.

Mycket fin, sorglig, händelserik och rolig bok. Det bästa var typ dialogerna, när orden är stavade precis som de uttalas. Ibland helt sjukt oförståeligt men whatever ^^

Finns även som film.

    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback