Massa alldagligt blabb som tar upp plats.

Bara för att få ur mig alla dessa onödiga, patietiska tankar så ska jag skriva ett inlägg som inte borde läsas av någon.


Japp, idag skrevs det ett ideologiprov. Eller inte hela, för ja. Som sagt. Dagars pluggande på sex stycken ideologier med allt som hör till går inte att klämma ner på 60 minuter. Så enkelt är det. Får se om det blir någon chans till komplettering. Och sedan så blev det en fika med Ida Blom, Frida Mo, Josefin och Hannes. Det var trevligt. Letade bl a även efter min förbannade jacka, som nu var på halva priset (lycka). Blev att jag åkte till Barkarby för att där var enda stället med min storlek. För att inte tråka ut hela grejen ÄNNU mer så kan jag bara berätta att det blev ett jävla springandes mellan bussar och pendeltåg och affärer. Jag har ont i fötterna. (kan bero på de nya skorna) och jag brände några kalorier skulle jag tro. Och så hittade jag min älskade skjorta (shorta, hahahahha) för 29 kr istället för 300. Man ska ha tur. Sådant gör mig så glad. Så allt som kändes så pissigt för att det blev askrångligt till Barkarby blev i slutändan asbra. Jag är glad och nöjd. Dessutom så är det så underbart trevligt att prata med folk man inte får chansen att prata med så ofta. En liten Johan och hans vän med skönaste dialekten (efter de från Munkfors, så klart) och även en granne.

När jag satt med ordboken i högsta hugg och pluggade till provet igår hittade jag världens minsta nyckelpiga. Tankarna gick genast till nyckelpigan Fredag som jag fann mitt i vintern förut (länk till historien
här).

Vår nya mattelärare Ronny ser mystisk ut när han rynkar på pannan HELA tiden. Han har något emot mig. I alla fall mitt efternamn.

Och häromdagen så pissade jag på vuxna som satt vid mig på pendeltåget. Direkt när de gick på så tänkte jag; nej, dryga människor för en diskussion alldeles för högt. Där satt jag och pluggade till mitt förbannade skitprov och det är väl klart att de ska sitta vid mig av alla ensamma idioter. Så där satt jag och i mitt vänstra öra ekade  denna kvinnas röst när de diskuterade sina i-landsproblem. Jag drog på mig mp3n, vilken jag innan undvikit för att få in informationen på pappret istället, och lyssnade på Slipknot med liiiite för hög volym och kände mig arg på allt och alla. Men sedan när jag gick av och under resten av dagen kände jag mig fett nöjd. Jag kände att jag hade lyckats med att göra dem lite sura. God morgon, liksom.

Jag har ont i nacken. Min väska var för tung idag. Kommer att sova gott inatt. Fick reda på africa-project saken. Suprise suprise! Och Idol var ju lite sådär förvånande överdrivet bra idag, tyckte jag. Faktiskt.

Men nu ha jag nog fått med det mesta faktiskt. Jag tycker om min nuvarande klass lite konstigt mycket. De är nästan i klass med 9a! (ooh, jag ska inte glömma bort 9b, ni var inte pjåkiga heller ^^). Men faktiskt. Starkt jobbat 1B!


Kommentarer
Postat av: lol

1B! WOHO!

2008-11-08 @ 19:52:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback