Det våras för Frankenstein, Svanprinsessan & I, Tina.

Vi såg ju faktiskt Det Våras för Frankenstein  (Fronkonsteeeen) hemma hos Frida sist. Den var ju.. jätterolig. Garvade hela tiden. Sedan om det var för att alla andra (speciellt Frida då) garvade. Tjoho. Man måste se den på ett ganska oseriöst sätt, lol.

Idag kollade jag på Svanprinsessan  som jag köpte i torsdags (tillsammans med uppföljaren, Sagan om de Två Tornen och Hercules på fanskaplig SPANSKA). Alltså, jag tror att jag sett lite av den förut, men inte hela. Känner igen mycket. Men i alla fall, musiken var ganska kass. Melodierna ok, dock var vissa jättefula men texten var ju störd. Rätt så jätteofta. Det är ju ingen disney-film heller, så själva animeringen var lite annorlunda än vad jag är van vid. Lite gammal sådär. Tror att det stod på baksidan att han som gjort den har jobbat för disney innan. LoL. Annars tycker jag att den är fin, haha. Lite error i historien, rätt onödigt sådant. Men men.

Jag läste ut Tina Turners självbiografi för en vecka sedan kanske. Jag tyckte att den var bra. I början var jag lite skeptisk, för språket var rätt kasst (eller bara översättningen) men antingen vänjde jag mig eller så blev det bättre. Men det var intressant att läsa om hennes liv faktiskt. Snacka om att rycka upp sig, eller nått. Och man fick lära sig lite. En sjuhelvetes massa personer handlar det om, herreshit alltså. Inte minst kändisar. Visste du att hon är buddy med Mick Jagger? ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback