"När en evighet inte är någonting."

Med betoning på någonting.


Det finns så mycket att fundera på egentligen. Det vet väl jag, som alltid har något jag ständigt ältar om och om igen. Just nu är det två saker. Jag har haft en bild i mitt huvud, som jag vill rita, i veckor. Men det kändes för svårt, så jag har aldrig satt mig ner och gjort skiten. Idag fick jag något ryck och ja, vi ska inte gå in på några konstiga detaljer som man inte orkar bry sig om, jag satte mig alltså ner och kladdade lite löst. Bytte ut Mick Jagger och alla de andra glädjegivande låtarna till min deppiga spelningslista (The Verve Pipe - Freshmen, omg. Massor med Tresspassers William.) Tittade i min bildmapp från skolan och såg en bild som var i samma stuk (högst upp i högra hörnet kom en kopia) och tjohej, DÄR kom det. Som en våg av inspiration som spolade iväg mig. Helt plötsligt hade jag sjuttio bilder i huvudet och ja, jag satte mig helt enkelt och kladdade ner dem för att inte glömma. En vacker dag kanske jag tar mig till att polera dem en och en.

Det andra jag gått och tänkt på är en skum mening, som nästan uppenbarade sig bildligt för mig när jag satt och lyssnade på musik på bussen härom dagen. Senare glömde jag bort vad det var, men försökte ihärdigt komma ihåg. Pling. Jag kom ihåg det. Men vad fan betydde det då? Vad var det jag menade då? Några timmar senare sa det pling igen.

Vad jag älskar tvetydiga saker, när man kan tolka lite fritt. Fast allt kan ju bli så jävla fel. Men ja, allt är ju fel egentligen. FEL.



Kommentarer
Postat av: maggot

teckningen påminner mig om något kim.m ritade:D han brukade göra något sånt också, med håret typ:)

2008-10-31 @ 11:09:05
Postat av: gul bil

jag känner mig oerhört originell nu.. 8o


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback