Il buono, il brutto, il cattivo, The Adventures of Robin Hood & One Tree Hill.

Yes, Amanda och jag såg som sagt Den gode, den onde och den fule.  Det tog sin tid då jag (vi?) var rätt trött(a). Jag hade faktiskt trott att det skulle vara en hjältefilm med dessa tre som en trio. Någon flicka som de kanske räddar osv osv. Men hell, so wrong man! Men det var nog tur det, annars hade jag nog spottat lite på den. Men faktiskt så tyckte jag att den var rätt bra. Asfult att de har lagt till ljudet i efterhand. De hade allihopa världens sämsta mimik (?), precis som i King Kong från 1933. Fast kanske var det en del av charmen.. Jo, ett gott skratt fick vi oss allt. Men jag kan inte förstå att det var typ 40 år sedan denna film spelades in. Clint Eastwood såg typ likadan ut som jag ser honom som nu. Fast ja, jag kan behöva uppdatera min syn lite, för nu såg jag en bild. God damn, han såg ut som ett... lik? *rysning* Men nej, vi håller oss till en hunk vid 1966.




Idag såg jag Robin Hoods äventyr, som jag gav till min papi i födelsedagspresent. Jag blev absolut inte ångerfull som jag kunde tänka mig bli. Då syftade jag på att den kanske inte var så bra för priset (ja, jag är fett snål). Men faktiskt så kan jag förstå att min pappa har talat så gott om den. Ok, han gillar den som jag gillar... nutidsfilmer. Men jag gillar den för att den var.. inte som jag hade förväntat mig. Inte asstel som jag hade föreställt mig att en historisk film från 1938 skulle vara. Den var rätt skön. Lite lagom rolig och det såg askul ut när de sprang och "krigade", för då speedade de filmen liksom. Haha, de såg ut som små sprattelgubbar i jokerkläder (inte nyaste Batman-jokern kanske........!). Denna special edition var ju färglagd av något speciellt.. företag? Dunno exactly, men det var väldigt snyggt gjort måste jag säga, även då jag hade velat se den i svartvit också. Men färgläggningen var inte som t ex iKing Kong  från 1933, för visst var den jävligt kass, Amanda? Och något jag satt och funderade över var hur det kommer sig att det inte verkade som att ljudet var inlagt i efterhand som i Den onde, den gode och den fule.  Den var ju fan inspelad 28 år senare?! Antingen måste det vara så att de i Robin Hood var extremt bra på att mima osv, eller så var det någon speciell grej när de spelade in den andra. Hm.... Anyways, det var fan en bra film (:



Och sedan så hoppas jag att alla mina One Tree Hillkompanjoner inte missade att det idag var det fortsättande avsnittet på säsong 5, just där det blev uppbehåll (heter det uppbehåll eller uppehåll? Dagens fråga det.)! Hur bra som helst. Jag blev helt till mig av lycka när jag såg det i tidningen. Såg också att det kommer visas ännu en säsong!



- Och imorgon ska jag förmodligen se Mamma Mia!

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag såg inte One Tree Hill, ;D jag har typ slutat kolla. orkar inte bry mig mer. fast jag vill ju kolla.. men whatever!

Postat av: maggot

håller med dig på kingkong

2008-09-07 @ 21:47:37
Postat av: Sven S Svensson

Peyton <3

2008-09-09 @ 11:27:21
Postat av: gul bil

malin, du suger.

amanda, du äger (och du älskar mig).

viktor, du suger.

2008-09-09 @ 17:43:09
URL: http://hemsk.blogg.se/
Postat av: maggot

BOOYAKA hon tycker jag äger!! :D härmed fullständig som människa

2008-09-09 @ 18:49:16
Postat av: gul bil

lol :D

2008-09-17 @ 18:44:10
URL: http://hemsk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback