Helgens filmer med massor av män.

Ohoy ohoy, här sitter jag med en tidningsbilaga framför mig och tittar vad det går för sevärt i helgen. Fick förresten ett sms från Amanda som hoppades att jag såg filmen med hennes lover Christian Bale igår. (Cubic  hette den..) Självklart icke, för jag somnade ju vid halv tio!

Anyway, blev mycket glad när jag såg att Döda Poeters Sällskap  går på femman 17,30 i eftermiddag! Kommer i och för sig att spela in den, men i alla fall! Jag har velat tittat på den jättelänge, men aldrig kunnat när den visats på tv. Hoppas att den är så bra som jag tror att den är. Även fast jag egentligen inte har en aning om varför jag fått den uppfattningen.

Ikväll kanske jag tar mig tid att ytterligare en gång se Bruce den Allsmäktige . Det är ju så att jag såg den lite halvt medan jag satt vid datorn för något år sedan. Det enda jag minns är att jag garvade när han drog ut en arkivlåda och när han gjorde så att Evan blev lite lagom sär i livesändning. Hihi. Jim Carrey alltså. Jag kan inte bestämma mig för vad jag tycker om honom.

Haha, för er som har all tid i världen denna lördag (...) kan jag ju säga att Snow Dogs  med Cuba Gooding Jr går på fyran vid 16,00. Alltså, jag älskar skådespelaren, men ja. Denna film är ju en superfamiljefilm. Ganska lame. Eller ja, ganska och ganska... Men jag tror att ni förstår. En "familjekomedi", ni vet väl hur såna är? Slutar lyckligt och allt det där. Fast inte på sättet som kärlekskomedier för/med tonåringar, som t ex The Perfect Man  med Hilary Duff. Den går på trean ikväll. Det är en film som man med lätthet förutspår allt. Men vill ni veta någonting? Jag är lite svag för såna här filmer faktiskt. Varför kan man inte bara få sitta där och le fånigt och fåniga scener och repliker, bli lite lycklig och allt sånt? Dessutom är ju Chris Noth med!

Ja just det, hur kan jag glömma att nämna följande film som visas 3-4 gånger om året. Kingdom of Heaven . Jo, jag tycker att det är en mycket, mycket bra film faktiskt. Jag är svag för krigsfilmer, jag är minst sagt svag för Orlando Bloom, men jag är även svag för Kevin McKidd. Hihihihihihi. *ahem*. Oj, shit! Det är förresten asmycket kändisar med i denna film. Om ni undrar... Jag tycker också att det är lite kul att den ska vara så lik Arn  . Jag har ju dock inte sett någon av dem, eller läst för den delen, så jag kan ju inte komma med någon subjektiv information a la anka. Men, googla. Eller se åtminstone filmen. Jag vill göra det igen. Åh, varför visste jag inte att Edward Norton är med, i rollen som en kung?


Kommentarer
Postat av: maggot

cubic?? WOOOT? vet inte vad du jiddrar om men filmen som jag menade heter Equilibrium, gryyyym film! diggar Kingdom of Heaven med :D om du vill låna någon gång Arn så är det bara att hojta!

ps. Edward Norton:otroligt bra skådis,grym i kingdom of heaven :D:D

2009-02-15 @ 12:11:48
Postat av: spiderchick

tack för din snälla comment =)

Postat av: Daniella

Jaså okej, men det är kul med hundar :-) Vi funderar på att skaffa en fransk bulldog!



Jag älskar filmer, vi laddar säkert ner 10 per vecka och ser!

2009-02-15 @ 16:52:15
URL: http://deniella.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag har inte sett någon av de filmerna faktiskt ;p

2009-02-16 @ 08:45:51
URL: http://aannnnaaaa.blogg.se/
Postat av: a

jaha, på vilken kanal gick den då? :o

oh, kanske jag gör det då! Känner att jag borde se den förbannade filmen som alla har sett..

ps. du har rätt, min vän!

2009-02-18 @ 17:19:19
URL: http://hemsk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback