Gladiator, På Spaning med Bridget Jones & Elizabethtown.

Gårdagen spenderades med en Amanda och bland annat så kollade vi på Gladiator . Jag tycker att den är så bra och taggad var jag, då jag kollat på klipp på youtube nyligen, till en skoluppgift. Musiken är fantastiskt. Var det inte samma regissör som Kingdom of Heaven ? Hur som haver, båda är muy bien. Och jag tycker att Russell Crowe är så bra. Joaquin Phoenix är också läskigt.. läskig. Ondska. Ja. Det var väl allt jag hade att säga? Mah, den är så bra.




Det blev så att jag fastnade framför bilden av min älskade Colin Firth (haha) när På Spaning med Bridget Jones  visades. Ja, så cheesy men ack så härliga filmer. Jag tycker om hela grejen med en halvgalen, desperat kvinna som dessutom spelas av Renee Zellwegger som jag inte kan stava till. Riktig mysfilm för mig.



Och idag fick jag äntligen arslet ur vagnen och tittade på en film inspelad på hårrdisken. Elizabethtown  kunde jag inte motstå längre så det fick bli den. (ytterligare ett bevis på min svaghet för Orlando Bloom)Jag måste säga att den var väldigt uppdelad i handligen, även om det inte är en dålig sak. Det växlade skarpt mellan hans misslyckade karriär, en död pappa, en annorlunda, härlig tjej (välspelad av Kirsten Dunst) och ja. Jag var skeptisk till en början, lite besviken sådär att den inte var som jag förväntat mig. Men sedan så. Fick ge den lite tid. Sedan blev den precis sådär underbart härlig som jag hoppats på. Ja, vad jag tyckte om den! Och musiken, som alltid. Det som mer än oftast fångar mig. Lite toner. Wow.




Kommentarer
Postat av: moberg

din Bloom-kåte jävel.

Gladiator måste ju vara en av de bästa filmer som jag sett faktiskt. Den är amazing. Älskar Joaquin Phoenix(om han nu stavas så).


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback