Blindheten & The Snapper.

I skolan har jag läst två böcker nyligen, i svenska och engelska. Blindheten av José Saramago tyckte jag var ganska bra faktiskt. Lite annorlunda skriven, med nästan noll styckeuppdelningar och så vidare men det var ganska spännande handling. Det kändes också emellanåt som en analys av personerna, vilket kunde bli lite svåruppfattat för mig (kanske för att jag läste mycket av det när jag sätt halvsovandes på tåget och läste). Men hur som helst så var den bra. Lite kul med variation. Ok, handling: Folk blir smittade av en blindhet och sätts i karantän. Snart blir alla i staden blinda. Woho.

På engelskan läste vi The Snapper  av Roddy Doyle. Lite speciell den också, med tanke på at boken mestadels utgörs av dialoger, på irländskt vis. Helt galet. Men jag tyckte faktiskt inte att den var så dålig. Ganska rolig. Typ. Eller nått, haha. Filmen lika så, även om det var KASS bild. Fast det kanske var meningen. Ja, ja. Så är det. En stor, kaosartad familj som svär och har problem. Skoj.



 


Kommentarer
Postat av: Jesper

SPOILER ALERT! Läkarens fru blir inte blind.

2009-02-16 @ 18:46:21
Postat av: a

ops, en ganska viktig detalj jag glömde där ELLER? (haha) Tack, Jesper!

Postat av: Daniella

Ja definitivt! =) Haha jaså? Men du kan väl bara ladda hem dom och sen ta bort dom efter du sett dom? =)

2009-02-16 @ 22:51:30
URL: http://deniella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback