Känslofyllt och konstigt. Härligt.

Nu är det äntligen sportlov! Sitter här med smärta i rumpa och lår från idrotten (pinsamt), nacken för positionen framför datan och ryggen av okänd anledning. Veckan har varit bra. Galet speedad och lycklig. Fikat. Planerat sommmmmmmmmmmmmaren som kommer att bli det bästabästabästa någonsin. Shit. Jag längtar.



Ja, såhär va. Det var fredag igår. Då fikades det på ett underjordiskt café i gamla stan (inte det vid affären, utan ett läskigare). De hade en läskig plastdörr, höga trappsten, höga priser, fina valv, tråkiga möbler, ingen musik (tills jag bad om det) och minusgrader. Men annars så. Tja, när värmdölänningarna for så hängde jag runt en hals tillhörande Ida Blom likt en apa. Roligt värre var det när jag på tunnelbanan ställer mig upp för att gå av, tappar vanten och råkar sparka till den i farten och sakta, som i slowmotion, glider den mot de öppna dörrarna och "plopp". BORTA! Djävulens dragningskrafter var för starka. Då där låg den på spåret. Fick den ej åter. RIP min gamla vän, vanten. Sorgligt värre. Ja, sedan så åt vi potatis som smakade "bajs" och for sedan till Idas vän där man tillslut fann sig omgiven bland en jävla massa människor. Många trevliga prickar, vill jag säga. Jag satt dock och dräggade i en soffa som en idiot ibland. Sorry Ida Blom. Och vad jag hoppas på att det inte finns bildbevis tillgängligt. Sedan blev det i och för sig lite kaos och hejdå. Vi flydde fältet, jag sov hos Ida Blom, vi vaknade ASTIDIGT och lyssnade på trevlig morgonmusik tills det blev massor med eftermiddag och hej och hå. Hemma upptäckte jag att mandelbiskvier fungerar inte bara i nyponsoppa, glass och som de är, utan även i te. Mums.

Nu är jag lite trött, snurrig, hungrig, asglad över att jag har lov och att jag ska ha en asbra sommar, lycklig över att jag jag har människor som jag älskar riktigt jäkla galet mycket, ledsen över att jag inte kan träffa alla som jag vill, men glad ändå. Men mest hungrig. Eller snurrig.

- Aloha.


Senast vi sågs: 12 januari.
Senast vi had quality-time: 7 januari.
Senast vi pratade: 4.5 timmar sedan.
Senast jag saknade dig: Alltid, you fool.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Mysig blogg du har! Halkade in här....mys! Ha en fortsatt trevlig helg!

Postat av: Anonym

sv. ursäkta?

2009-02-22 @ 11:02:11
URL: http://annaelisabethlinde.blogg.se/
Postat av: Blom

Vanten - hahahahahahahahahaha.

Mandelbiskvier á la te? Åh.

2009-03-01 @ 18:45:49
URL: http://tricken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback