Vägen till Eldorado, Into the Wild, The Pursuit of Happiness & Madagascar.




I tisdags mötte jag José, hennes Amorr, Hannes Stjärt och Frida Mo i stan för att titta på bokrean och äta semlor. Tja, vi var inne på två ställen, några bäcker inhandlades,dock inte av mig och sedan letade vi efter ett fik. Fullt överallt var det, så vi följde José till flotta Östermalm och åt buffé på en kinaresturang som jag stavar utan a. Frida bangade på sturegallerian så hon och jag for hem till Hannes Stjärts casa a la Svedmyra. Det var mysigt och jag fick min semla, som kanske var den godaste jag ätit.

Väl hemma hos Frida Mo handlades det först alldeles för mycket surt godis och vi tittade på Vägen till Eldorado . Mycket bra, länge sedan jag såg den sist. Inte Frida Mo dock, hon ser den jämt. Hur som helst så är det riktigt härlig, om du frågar mig. Vilket du kanske inte gör. Hej då. Blev lite... ja det är tydligen Fredde Granberg som är Tulios röst. Amagad. I shall say no more. Förutom att filmen är asbra. Och att den är fett vuxen. Busig. Morr. Magnus Carlsson <3

Ja, inte slösar vi tid här inte, utan på med Into the Wild  regisserad av Frida Mos älskade Sean Penn. Visst, jag var dryg och kommenterade det mesta, men jag tycker att det var en riktigt bra film. Och den är med på IMDB top 250, Amanda :D *ahem* Ja. Musiken var yummie. Hela filmen var asyummie. Behöver jag utveckla det? Häftig historia (verklighetsbaserad, såklart, h e h e), snyggt filmad, musiken, skådisarna blablabla. Se den bara, ok?

Jag bangade på ytterligare en film den kvällen. Vi spelade alfapet istället och jag kände mig asbra. Morgonen därpå blev det i alla fall en film jag velat se länge: Pursuit of Happiness  (ska man skriva det med y i alla fall? Äh, fuck it). Ännu en galet bra film. Jättefin. Men nog blev jag galen av allt springade hit och dit. Ja, men det är så det ska vara. Fin musik där med. Och Will Smiths son är ju helt galet söt. Mah, jag vill äta upp honom. I alla fall. Jääääääääääääääääättebra fiiiiiiiiiilm. Och nu vill jag se Seven Pounds  som jag fram till nu trodde att sonen också var med i, men nu ser jag att så är inte fallet. Jaja, det är i alla fall Will Smith och samma regissör. Brabrabra.

Har just sett klart på Madagascar  , på engelska. Den var bra, det var härliga röster. Hahaha, han som spelar Ross i vänner. Men jag gillade flodhästen (Linda, hör du?! Klart att du inte gör, men ändå). Måste erkänna att jag inte kollade i mitt ihärdigaste tillstånd, men jag jag missade verkligen inte mycket i så fall. Men det var rolig faktiskt. Muy rolig. Den där konstiga saken vars röst tillhör Sacha Baron Cohen skrattade jag vid synen av. Och den lilla söta saken, hahhaha jag vet inte vad det skulle föreställa exakt. Men oj, kul var det.

Kan förresten tillägga att gårdagensfilm var lite för lång. Kanske inte världsklass, men ja. Det är ju ändå en härlig skådespelare, så man står ut.

Kommentarer
Postat av: moberg

åhhh. finaste filmerna!!!!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback