En mainstream lista om mitt 2008.

Jag insåg, när jag skulle försäkra mig om att avslutningsmiddagen med klassen var den 9onde, hur sjukt lång tid det har gått. Jag bläddrade i mobilkalendern med en rynkad panna. Det är sorgligt.


ÅRET.
Hur har året nollåtta varit för dig? Som allt annat, blandat. Men jag skulle kunna säga "awesome".
Bättre än förra året? Jag skulle säga det, ja.
Har du träffat några nya vänner? Yes yes yes
Isåfall vilka? Kan ju dra mig till att skriva Ida, Frida, Josse, Sofia, Hannes och Jesper.
Någonting du aldrig kommer glömma om nollåtta? Ja, jag minns nog det allra mesta. (får tårar i ögonen)
Har du flyttat under år nollåtta? Tvärr inte.
Har du hittat en ny låt som du älskar? Prova ett hundratal.
Isåfall vilken? Ni skulle tröttna efter ett par stycken. Jag med.

KÄRLEK.
Hur har din kärlek varit nollåtta? ner, upp, upp, ner, ner.
Har du varit kär? Yes.
Har du sagt jag älskar dig till någon? Yes.
Har någon sagt jag älskar dig till dig? Yes.
Har du haft ett hemligt förhållande? How about.. no?

SORG&HÄMD.
Har någon i din närhet tagit självmord? Nej.
Har någon i din släkt avlidit? Nej.
Har du slagit någon på riktigt med knytnäven? h e h e h e

PERSONLIGT.
Har du gjort någonting du ångrar? Ja, vem gör inte det?
Isåfall vad? orka rabbla.
Har du skämt ut dig? Massor.
Har du ljugit för en vän? Jag tror inte det. Inget allvarligt i så fall.
Har du gjort något dumt mot en vän? Säkerligen.
Har en vän gjort något dumt mot dig? Inget överdrivet.

SKOLAN&FRITIDEN.
Vilken skola går du på? Klara södra gymnasium. LoL.
Har någon varit elak mot dig på skolan? Don't think so.
Hatar du någon på din skola? Starkt ord. Finns ju de man tycker mindre om.
Har du gjort något framsteg? I skolan? Nohoo.
Har du haft alla rätt på ett prov? No.

VÄNSKAP.
Har du träffat nya vänner?  Yes.
Har du förlorat en vän? Delvis.
Har du fått tillbaka kontaktet med en gammal vän? Lite skulle man kunna säga.
Har du gått bakom ryggen på en vän? Nej?
Har du ljugit för en bästavän? Nej?
Har du haft en relation med en vän? Eh. Det kanske man kan säga.

Blandade frågor,
1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Ja.
2. Höll du några av dina nyårslöften?
Hade inget.
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej. Eller en i klassen. Antar jag?
4. Dog någon som stod dig nära?
Nej.
5. Vilka länder besökte du?
Sverige?
6. Är det något du saknar år 2008 som du vill ha år 2009?
Vill ha? Hm. Nej nu ska vi inte vara giriga.
7. Vilket datum från år 2008 kommer du alltid att minnas?
1 maj, 9 juni, 13 juni, 15 juni, 1 oktober.
8. Vad var din största framgång 2008?
Famgång? *fnyser*
9. Största misstaget?
Är något jag inte vill tänka på. Logiskt?
10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Nej, inte direkt. Några migrän-anfall bara.
11. Bästa köpet?
Ingen aning.
12. Vad spenderade du mest pengar på?
Kläder/godis. Lol.
13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Åh, allt det som inte gjorde mig ledsen.
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2008?
Alla Beatles-låtar, 30 Seconds to Mars - The Kill, Billy the Vision and the Dancers - Man from Argentina och Israel Kamawlahgakghakgh (?) - Somewhere over the rainbow/What a wonderful world.
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Jag tror att det jämnar ut sig med tanke på att jag var antingen eller.
16. Vad önskar du att du gjort mer?
Allt?
17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Gnällt.
18. Hur tillbringade du julen?
Med släkten i Bromma.
19. Blev du kär i år?
Yes.
20. Hur många one night stands?
Ett hundratal sådär.
21. Favoritprogram på TV?
 One Tree Hill, Heroes, Grey's
22. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Ehm. Nej jag vill inte påstå det nej.
23. Bästa boken du läste i år?
Ciderhusreglerna eller Goodnight Mister Tom.
24. Största musikaliska upptäckten?
Ojojojojoj. Allt?
25. Något du önskade dig och fick?
Presentkort på bio, lol. VET INTE. Film. En almanacka.
26. Något du önskade dig men inte fick?
Pluskort kanske? Böcker och skivor. Du är en fis.
27. Årets bästa film?
Öh. Inte vet jag. Ska jag vara trist och säga The Dark Knight  bara för att jag inte kommer på något annat?
28. Vad gjorde du på din födelsedag 2008?
Gick till skolan och fikade delvis med Emma, Viktor och Amanda. Sedan kom lite släkt och bekanta.
29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Säkerligen. Good Charlotte hade ju inte behövt ställa in sin konsert. För jag tror att det var tidigare detta år.
30. Hur skulle du beskriva din stil år 2008?
Ja, för jag älskar såna här frågor. Men ja, störd. Det var min stil.
31. Vad fick dig att må bra?
Människor och musik.
32. Vilken kändis var du mest sugen på?
OJOJOJ. Gerard Butler, Orlando Bloom eller... Brad Pitt. Fnizz.
33. Vem saknade du?
Amanda!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
34. De bästa nya människorna du träffade?
Jag sa deras namn förut.
 
5 upptäckter om dig själv!
1)
Jag kan gråta över min mamma.
2) Jag kan se ut som 25 i någons ögon.
3) Jag kan se ut som helsvensk i någons ögon.
4) Att umgås intenstivt med folk.. skrämmer mig ibland (snarare en bekräftelse än en upptäckt)
5) Jag hänger upp mig på ALLT.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback