Mamma Mia, På Västfronten Intet Nytt & Spiderman.

I veckan såg jag Mamma Mia!  Förvånansvärt att det här var andra gången bara, för att umgås så mycket med de i Bromma.. Anyway, när jag hade sett den på bio vågade jag typ inte vräka ur mig hur bra jag tyckte att den var, kanske var det för att den gett mig intrycket att den "måste" vara bra och så vidare. Men när jag såg den nu igen insåg jag att den är så bra. Faktiskt. Så bra är den. Jag blir alldeles varm i hela kroppen, jag känner mig helt.. åh. Den är så mysig, man vill bara vara där. Gaah.

Amanda och jag såg På Västfronten Intet Nytt  från 1930 när hon var här i onsdags. Fattade inte att det var tyskarna det handlade om, lol. Men det var inte så superbra, nej. Garvade ju självklart (hallå, en film som gjordes för 79 år sedan innehåller some funny shit, man) men det är i alla fall kul att ha sett den en gång. Någongång ska vi ta oss an att se den nyare versionen från sjuttiotalet som fått fin kritik.

Emma och jag såg Spiderman  som gick på tv. Eller, vi var ju tråkiga nog att skita i sista 20 minuterna, haha. Men jag gillar verkligen den, tvåan har jag också sett för hundra år sedan. Men jag tycker om att allt inte ser så förbannade flashigt ut, utan det är lite ballt över superhjältegrejen. Nu vet jag inte om jag fattar vad jag själv menar här... Men det känns liksom inte som att det SKA se dunderäkta ut, alltihop. Det är lite töntigt över det hela and I god damn like it. Och inte töntigt som Fantastic Four  , utan bara inte... jag vet inte. Batman-coolt kanske? Mer som.. X-men. Fast lite roligare.

- Missade tyvärr School of Rock  som gick på tv idag. I love Jack Black.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback