Sagan om Konungens Återkomst, Spark of Insanity, Ronja Rövardotter & Australia.

Självfallet så såg jag ju Sagan om Konungens Återkomst  i fredags. Den blir inte sämre nej. God, jag räknade, för jag minns från när jag såg den med AmAnda och Malin hur många gånger jag trodde att den var slut. Det var typ 7 gånger. Amagad. Jaja, den är så vacker. Och vad glad jag blev när jag hörde låten på radio.

Häromdagen tog jag mig äntligen an att de Jeff Dunhams Spark of Insanity  , Frida Mo ville ju så gärna att jag skulle seMelvin, haha. men ja, hade ju sett de flesta, men det är så kul ändå. Och Jefafa DUNHAM dotcom är ganska bra ståuppare. Inte särskilt jättebra buktalare, för hela halsen för sig, men jag förundras lite av hur höga ljud han kan ådstakomma. Och skämten, jag hoppas verkligen, verkligen, verkligen att det är hans skämt.

Ja, medan jag ändå satt på min säng med min dator (ska jag döpa den till nåt? HAHAHAH) tänkte jag att jag kunde rensa min hårddisk ytterligare genom  att kolla på Ronja Rövardotter  , som jag inte titta på i någon nogrannhet alls. Men det var ändå ganska jättebekant alltihop. Den var inte dålig. Jag tyckte inte det. Jag älskar den där sången, Vargen ylar i nattens sken, blablabla, jättefin. Och jag tycker verkligen om deras stora bulliga hår och att de alltid är arga och skriker och kramas i sekunden efter. Mysigt.

Ja, fortsatte med att kolla på Harry Potter och den flammande bägaren . Den var bra, bra. Vet inte om jag tycker att trean och fyran som jag bara sett en gång nu är MYCKET bättre än de två första bara för att de inte är uttjatade. Ja, ja. Jag tyckte bara att det var SUPERlame på den där balgrejen. Haha, jag höll på att dö.

Och igår, igår mina vänner fick jag äntligen se Australia . Jag har väntat på att Amanda och jag ska se den, sedan även Malin men det blev jag och LInda. Åh, den var bra. Den var bra. Ska jag säga det igen? Den var bra. Och HUGH JACKMAN. I love him. Shit. SHIT SHIT SHIT. Men verkligen, jag tyckte att det var rätt bra skådespeleri i filmen. Och så regissören verkar ju vara en geni. Älskar hans Moulin Rouge  och Romeo+Julia också. Amagad. Men allvarligt, det här filmen var vacker. Och lång.


Kommentarer
Postat av: fry

ibland är lame bra. fjantigt kan också vara trevligt till och från.

Postat av: matilda

heej :) kolla gärna in och kommentera min blogg! ;):) (eller följ/prenummerera på den) :)

2009-01-07 @ 00:46:16
URL: http://matildaabergs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback