Prinsen av Egypten, Patrioten & Batman Begins

Hde först ingen lust att se Prinsen av Egypten  med jag gjorde det i alla fall. Dirkekt efter ville jag se den igen och har haft låtarna i huvudet i två dagar. Det är fruktansvärt vacker musik i sådana filmer. Och jag älskar filmen. Superb, så att säga. Älskar Moses. Anders Ekborg, om inte mitt närminne är extremt slött. Och den lilla rollen som Tommy Nilsson gör rösten till gillar jag av någon anledning. Stör mig dock på att jag inte fattade för länge sedan att det är Carola som gör rösten till Miriam. Folk brukar också bajsa på mig när jag säger att jag har läst 50 sidor ur Bibeln, men nu vill jag läsa andra Moseboken (tror att det är därifrån just denna historia är hämtad), det är nämligen fruktansvärt intressant. Vill också se uppföljaren, Josef, drömmarnas konung.

Igår såg jag på Patrioten  och efter cirka två minuter konstaterade han att han sett denna förut. Hakan i golvet, han mindes hela filmen igenom (extremt ovanligt). Hur som haver så är den väldigt värd att se igen. Uppskattar verkligen filmer som utspelas på den tiden, 1700-talet, med de pampiga kläderna och finhetskänslan. Att många delar av filmen, vyerna osv, ser mer ut som målningar än verklighet gör verkligen ingenting. Det är dock ingen fullständig krigsfilm, något annat som jag uppskattar, men visst det funkar relativt bra. Åtminstone ända tills de springer till fanfarer i de storslagna krigsscenerna. Det är kanske lite väl patriotiskt, även om regissören är tysk.

Började igår att se på Batman Begins  och fortsatte imorse. Den är faktiskt fruktansvärt bra. Fantastiska skådespelare, men hela filmen är häftig. Staden är läskig, Bale är grym och alla hans batmanprylar tittar jag innerligt på. Nörd. Tack och lov för att det fanns en extra cd. Satt i 45 minuter (jäkla grej de hittat på nä man ska klicka sig fram i menyn, rena mysteriet) och såg på extramatrial. Muy bien. Någon som har The Dark Knight?


http://www.awn.com/mag/issue3.10/3.10images/bluthprincelong.jpg



http://www.culturevulture.net/Movies/images/patriot-3038.jpg




http://ffmedia.ign.com/filmforce/image/article/619/619243/batman-begins-20050526092925577-000.jpghttp://www.webwombat.com.au/entertainment/movies/images/batman-begins-2.JPG

Kommentarer
Postat av: Skönhetsbloggen!

Haha.. Är lite kär i The Dark Knight. =) Såg den för någon dag sedan, och kan inte sluta tänka på honom.

Postat av: maggot

josef drömmarnas konung är väl inte en uppföljare? den har ju ingenting med prinsen av egypten att göra:P

2009-07-15 @ 00:15:52
Postat av: anka

nej jag vet (trodde i alla fall inte det haha)

men den nämns som det lite här och var. antar för att det är av samma skapare och i samma genre haha :p

2009-07-15 @ 00:21:24
URL: http://hemsk.blogg.se/
Postat av: svensvsnessonsvensse

Sluta skriv "hur som haver" det är fulast i världen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D

2009-07-20 @ 12:38:01
Postat av: anka

jag älskar kritik som jag verkligen inte bryr mig om <3

2009-07-20 @ 22:51:44
URL: http://hemsk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback