Aladdin, Ringaren i Notre Dame & Djungelboken.

Min svaghet övervann mig häromdagen när jag var på myrorna, då jag inhandlade fem tecknade filmer. 10 kr styck var ju dock ingen större förlust. Jag köpte ju faktiskt en tv med vhs av en anledning. Den större förlusten är i alla fall min fritid, sommartid såhär. Jag är ju så FRUKTANSVÄRT upptagen. Men men, vad gör man inte för att se lite film som alltid handlar om kärlek någonstans?

Aladdin  hade jag sett fler gånger än vad jag trodde. Undrar om jag inte haft den också? Jag minns den så väl att jag tror det. Den är bra. Hade jag varit fem år så hade jag somnat gråtandes med tankarna på Jafar under min säng.

Ringaren i Notre Dame . Fruktansvärt att jag typ sett den en gång när jag var sju eller nåt sådant. Den är så fruktansvärt bra. Den enda andledning till att jag känns vid den är att jag hade den på sånt där kassetband med bok till. Den är ju så vacker. Jag är kär i Quasimodos röst.

Djungelboken , inte hade jag en aning om att den var så fruktansvärt gammal. Tror fortfarande inte på det. Gissa, om ni inte vet. Sedan googlar ni. Hoppsan, jag vet. I alla fall så såg jag hela filmen för första gånger nu. Det var en liten besvikelse faktiskt. Den var inte så fruktansvärt bra som disney är för mig annars. Nej, den var inte fruktansvärt dålig heller. Det fanns ju en del roligheter. Men alltså. Jag vet inte. HITT PÅ NÅ. (det roligaste typ)


http://icanhaspixiedust.files.wordpress.com/2008/12/aladdinjafar.jpg


http://www.hoosierwoodindiana.com/HunchbackLitho.jpg


http://justpressplay.today.com/files/2009/04/the_jungle_book_still.jpg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback