Film de senaste två månaderna.

De senaste typ.. två månaderna har jag sett på film. Jag har ju gjort så att jag efter varje gång lägger upp en bild och säger i alla fall "Hej, den här filmen såg jag och den var bra". Så det är inte mer än rätt att jag gör det med de 22 filmer jag sett nu också. Jag tror att jag vill och orkar det. Det känns bra. En bra känsla inombords helt enkelt.

Jag kan inte hjälpa att jag tycker att Charlie and the Chocolate Factory  är bra, förlåt Fridámo. Men den är rolig och jag vill bo där.

Törnrosa.  Hade inte sett den versionen alls, när jag var liten hade jag den på vhs från ett failföretag typ som gjorde om disney. Men Törnrosa , den var så fiiin. Jag älskar den. Duuuuuu och jaaaaaag vi träffades en gång i en dröööööööm. Övergången till sång är dock extremt ful.

Tittade på Million Dollar Baby  med far. Clintan ser död ut. Förlåt. Annars tycker jag om den jättemycket. Minns när jag såg den första gången, det var med Elin hemma hos mig. Men den är bra. BRA. Fin.

När jag såg 10 orsaker att hata dig  för miljonte gången så skrev jag till Fridámo att Heath också är en av de som jag måste gifta mig med. Sen blev jag ledsen. Men jag är ändå kär i honom. Och jag gillar den sortens high school romantiska draman. Man blir glad. (eller upprörd över att ens eget liv inte är så)

Hos Ida så skulle Annika se på Kung Fu Panda  IGEN. Jag hade i och för sig inte sett den, så mig gjorde det inget, men det lät så överdrivet. Kan tyvärr inte ge något rättvist utlåtande om filmen eftersom att jag såg en kvart av början, sov, vaknade och såg de sista 3 minuterna typ. Men jag vill i alla fall se hela! Den verkar toppen. Jack Black är toppen.

På valborg satt jag hemma hos Fridámo och kollade på Twilight . Det var spännande både innan och efter, för den är ju så omtalad. Man faktiskt, när jag såg trailern för första gången så hade jag aldrig hört talas om den och tyckte att den verkade bra. Tydligen var jag inte den enda som tyckte det och så blev det hysteri. Men okej, jag förstår varför alla är kära i Edward/Robert. Jag förstår. Och filmen var bra. Det fanns en liten skeptisk hörna i min syn medan jag såg den men det var just för att jag tänkt att den bara var överreklamerad och inte så bra. Men det var den. Nu vill jag se den igen och sedan se tvåan.

På morgonen såg vi Björnbröder , yes! Som jag väntat, sedan jag först hörde låten därifrån. (min ringsingnal när Fridámo ringer). Den är så bra. Den var inte superbra nej, men inte dålig alls. Medelmåttig. Men bra. Gaah, jag kan bara inte dissa disney.

Dreamgirls 
gick på tv, det var najs! Jag har velat se den ganska länge och jag gillar ju musikaler. Kul med en inte "riktig" musikal och dessutom kända skådispelare. (Beyoncé och Eddie Murphy bland annat). Den var bra. Lite cheesy, men hallå. Det är en hollywood-musikal typ.

Alltså, vad glad jag blir. Har aldrig fattat vem Will Ferrell är. Sedan kom det en film på fyran, såg i tidningen och tänkte "Aha, då kan jag ju se vem fan snubben är". Ja, då förstod jag för honom känner man ju igen. Stranger Than Fiction  hette den. Filmen började dock så intressant att jag liksom fastnade. The controlfreak och allt som han gjorde blev räknat med digitala siffror med en konstig kvinnoröst och sedan händer det saker i hans liv och man får följa berättaren och bla bla. Och så fortsatte jag att titta på den. Jag älskade den. Verkligen. Se den.

Herregud, när internet, tv och telefon dog tack vare far så skulle pappa underhålla sig med att se en expressenfilm i mitt rum. Michael Douglas i Den vilda jakten på stenen . HERREGUD. Sådan waist av mitt liv. Fjolliga människor, fjolligt filmat, fjolliga repliker. Fjolligt bara. Finns det någon som kan se det som en seriös film?

Jag fick Ice Age 2  i julklapp, WOOOH! Den var inte så dålig som någon sa. Okej, den var ju inte riktigt så bra som den första heller men ändå. Jag vill lätt se trean i sommar. Jag gillar den förresten typ bättre på svenska.

Såg en verklighetsbaserad film med Leo Dicaprio när han är typ 10. This Boy's Life . Lite kul att han ändå blir äldre i filmen lol. Ja men i alla fall, jag tyckte om den. Robert DeNiro spelade den elaka styvmamman typ. Misshandlar och så. Nej men jag tyckte att filmen var bra.

Hur fan ska jag kunna plugga när de i samma rum kollar på Ps I Love You?  Nej det är helt omöjligt. Amanda och jag såg den för typ ett år sedan på bio, (älska små salonger som på Saga. Amanda, minns du när jag rapade i ditt öra? Och när vi garvade åt hängslena? och när vi gråtandes gick därifrån och var mer kära i Butler än någonsin?) Ja men i alla fall så är det typ, åh. Jag älskar den. Den är så fin så att jag dör. Och Hilary Swank är så fin. Och så är till och med Javier Bardem med!!!!!!!!!!!!! WAAAAAH. Men okej, den är jävligt bra bortsett från skådisarna också. Jag önskar att jag hade läst boken innan jag såg filmen.

När jag fyllde år slaggade Busken kvar här. Vi kollade på Pocahontas ( på engelska så klart). Den är bra. Det är typ allt jag har att säga. Älskar den. Bra att Smith inte stannar kvar eller nåt sånt. Bra att Cocum (?) dör också. Det gör filmen lite extra bra, för det är inte så jävla.... disney. Jag vet inte om det är ett korrekt uttalalde men det ger jag fan i. Jag älskar Pocahontas.

Var sjuk och kollade på Skönheten och Odjuret . Jag sjöng låtarna, speciellt "Belle", några dagar i sträck. Men jag älskar den. Okej, jag skiter i att hon är ytlig nu. Den är bra och jag vill verkligen se vad som händer med dem två när han blivit människa. Helt underbar film.

Ja, när man är sjuk kollar man på film som bäst. Svanprinsessan  , oj vad glad jag är att den finns. Den är så bra. Jag är kär i Dereks röst. För längre än föraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaallid. Var det rätt nu, Fridámo?

Jag vet inte rikitigt, men Kejsarens Nya Stil  känns lite som en pik mot disney, med den arroganta huvudpersonen som berättare om sig själv. Ja, jag vet att det är meningen, men ja jag kan inte rå för att jag tycker att det känns så. Den är ganska rolig i alla fall. Fula gubbar, konstiga röster, mycket torra skämt. Det är så det ska vara.

Jag fullständigt älskar att jag har tv1000 kanalerna. Såg första timmen av Djävulen Bär Prada , sedan kom pappa och skulle kolla på fucking fotboll minsann. Men jag gillar såna filmer. Komedier kallas det visst. Och Anne Hathaway är söt.

Jag såg Bilar  på första gången sedan den kom ut på bio! Hihi, den är lite bra. Martin Stenmark, fnizz. Ok, nu blir det enformigt: Den är BRA! Men ja, älska "Life Is A Highway".

Oceans Eleven . Yes, fick äntligen se slutet. Somnade de sista fem, tio minuterna förut. Den är bra, jag gillar dem skarpt alltså. Eller ja, jag måste se Oceans Thirteen nu haha. Men på rikitgt, ja gillarom lixom ba.

Sagan om Ringen, konungens återkomst
  var den av alla filmer man kan se som serverades på morgonen efter Idas tillställning. Man gråter alltid och stör sig på att den är "slut" 5 gånger.




Kommentarer
Postat av: moberg

JAG VERKLIGEN HATAR DEN NYA CHARLIE AND THE CHOCOLATE FACTORY.

blä

jag gillar tim burton grymt mycket. men snacka om att förstöra en bra film.

Postat av: Malin

whohooo filmer :D jag måste fan se Pocahontas någon dag ;D

2009-06-19 @ 15:11:40
URL: http://inloveanddeath.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback