Kejsarn av Portugallien & Alexander den store.

Jag älskar att man i skolan får tillfälle att läsa böcker som man aldrig hade läst på egen vilja. Selma Lagerlöfs Kejsaren av Portugallien  är en sådan. Jag är glad över att ha läst den. Det var en helt ny sorts bok. Fin. Lite finurlig sådär. Lättläst 100 år gammalt innehåll. Nej men jag gillade den även om den var lite skum ibland.

För tre veckor sedan började jag för första gången läsa en bok som jag redan läst. Alexander den store: Ödets son . De är riktigt bra de böckerna. Måste ju få läsa de sista trettio sidorna i den tredje boken (därav omstarten). Men helt klart värt det. Gick ju relativt fort också. Tre veckor. Jag vet inte varför jag gillar dem. Känns som att jag gillar alla böcker utan tillkrånglat språk (Ondskan). Men ja, krigshistorier intresserar ju mig väldigt mycket. Fast jag gillar bara att läsa.

http://www.nok.se/nok8titleimages/168/369.jpghttp://bilder.panorstedt.se/bilder/Omslag/160/13012363_o_1.jpg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback