Arvtagaren: Eragon.

Äntligen! Nu har jag läst ut Eragon  som påbörjades på sportlovet, haha. Vad glad jag blir, den var verkligen mycket bättre än den töntiga filmen. Jag är glad över att jag gav den en chans. Det är faktiskt den allra första fantasy-boken jag läser. Det är ju lite speciellt, med alla konstiga saker man är tvungen att använda fantasin för att bygga upp en bild av. Det jag fortfarande inte kan släppa är att Christopher Paolini var 15 år när han började att skriva den. Jag tycker att den är en riktigt bra och intressant handling, med drakryttare och allt det där. Jag väljer att försöka ignorera det jag hörde när filmatiseringen kom ut, när jag vägrade se skiten, och det enda jag fick höra att det var en kass version av Sagan om Ringen. Jag väljer att försöka ignorera det faktum att det finns massor med nästan identiska figurer med, för jag tycker att om man bortser från de ibland lite lagom töntigt formulerade dialogerna/tankarna så innehåller den en riktigt bra text. Han skriver bra och hans fantasi är muy bien. Muy bien, helt enkelt. Jag måste läsa fortsättningen. Är dock lite förvirrad om filmatiseringen. Kommer det en tvåa på film? Det borde inte det, för det jag verkligen såg av filmen (jag orkade inte engagera mig) känner jag inte alls särskilt mycket igen i boken. *googlar oengagerat*. På de få sekunderna jag letade fann jag inget som kan spåras till att en fortsättning kommer det. Det gör inget, för filmen var inget vidare. Någon borde isåfall göra om hela skiten.

Förresten smsade jag Freddan! Våra åsikter är lika. Plus att han sa att vi var den bästa klassen han någonsin varit i. Jag blir så glad.


Köpte dock pocketversionen, 19 kr på rea med filmomslaget. Blöh. BRA BOK.

Kommentarer
Postat av: Malin andersson är mitt namn

Wooooohhhoooo

Jag älskar denna bok!!!!!! Tvåan är ännu bättre!! :D :D :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback