Skönheten och Odjuret & Radio..

Japp, då såg jag den idag. Den var bra, men det visste jag ju egentligen redan. När jag var mindre så kollade jag alltid på den och Musses sommar (?) och då tyckte jag att Skönheten och Odjuret  var värsta skräckfilmen, haha. Men det var mysigt. Jag visste inte att det var i Frankrike, haha. Jätteroligt, med tanke på att alla skorrar och rullar r. Fast när jag var 5 visste jag väl inte skillnaden på det. Tyvärr så var det lite jobbigt med ljudet i filmen. Det kändes som att det gick i vågor med rösterna, mitt i en mening så hörde man klart och tydligt, och nästa ord dundrade musiken jättehögt. Jag vet inte om det är jag som har någon slags hörselskada, om det är fel på bandet eller om detta som ska vara det "förbättrade ljudet" i och med att det är en specialedition. Kan heller inte avgöra om bildkvaliteten är högre, för jag minns inte hur den ska se ut. I vilket fall, så var den ju annars lika bra som vanligt (: Också en såndär Disney-klassiker som man borde se oftare. Helt underbart. Och så tycker jag de där glasbilderna i början och slutet är jättehäftiga. Precis som jag minns det. Cooolt. Skönhet inutiiiiiiiiii.



Och så såg jag att
Radio  började precis innan jag hade sett klart på den andra. Tittade bara 5 min typ, orkade inte se en till. Dessutom hade jag ju missat den där underbara scenen när han åker i kundvagnen. Shit. Cuba Goodning Jr är helt underbar i denna roll; det kan inte sägas för ofta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback