Oskrivna blad & Jamie Olivers matrevolution.

Så, här om dagen såg jag på de två första avsnitten av den där serien av George Clooney som jag pratade om; Oskrivna Blad . (detta inlägg). Jag tyckte faktiskt att den var riktigt bra. Alldeles dokumentärig, med skådespelarnas riktiga namn och sättet den berättas och filmas på. Nej, det var väldigt kul att se. Häftigt med bild och ljudkompositionen, för det görs på ett sätt som sparar massor med onödig tid. Istället för att se ett helt jävla telefonsamtal med tråkiga miner och blablabla så spelas det upp medan de är på plats. Ja, dokumentärigt alltså. Jag är lite osäker på hur jag ska förklara det. Kanske en onödig detalj att kommentera, men jag känner mig så himla optimistisk.

Tja, för övrigt så fastnade jag verkligen framför tvn i söndags. Först var det ju ett efterlängtat avsnitt av One Tree Hill. Minns inte riktigt när det var på tv sist. Efter det kollade jag på Gossip Girl, haha. Alltså, jag måste erkänna att jag tycker att det är ganska bra, hihi. Eller, lite.. nej ja orkar inte. Jag kollar på skiten i alla fall! Ja, och efter det så var det ytterligare ett nytt program med Jamie Oliver. Allvarligt, hur många program har han sammanlagt gjort? Anyway, tyckte att reklamen var bra så jag snodde lite av pluggtiden till detta och jag tyckte att det var muy bien. Han åkte till en av de fetaste ställena i norra England och lärde upp åtta männskor (näst intill okapabla till att göra mat) att göra enkla saker. Så småningom är tanken att de ska ha lärt sig 10 olika recept och att de själva ska lära två personer var, för att sprida en matrevolution. Låter lite lagom gulligt sådär och ja. Jamie Oliver är lika gullig han. (fnizz). Men jag tyckte faktiskt att det var sevärt. Själva metoden påminner ju lite om det i en film, Pay it Forward.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback